SIMULACE A HRY VE VÝCVIKU MANAŽERŮ KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ
DOI:
https://doi.org/10.71934/Klíčová slova:
Simulation, Game, Rescue nad Crisis Management Training, Kolbe’s Cycle of Learning through Experience, Collaborative Learning, Cooperative Teaching, Training MethodAbstrakt
Simulační a cvičné hry pořádané během záchranářských kurzů
pracovníci a štáby krizového řízení jsou účinnými prostředky pro jejich zlepšení
připravenost. Umožňují intenzivně a bezpečně cvičit jak jednotlivce, tak i
týmů a jsou také méně časově a finančně náročné. Pomocí simulace a
hry také pomáhají zaměřit trénink nejen na získávání znalostí týkajících se
standardizované postupy a zkušenosti ze záchranných operací prováděných v
minulosti, ale také na rozvíjení kreativity a flexibility v uvažování o nouzi
manažeři. Článek analyzuje individuální i skupinové učení během
simulace krizových situací a definuje principy učení prostřednictvím
simulace a hry a další tréninkové metody. Článek informuje o
výsledky projektu bezpečnostního výzkumu: Výzkum a aplikace simulace
Technologie pro přípravu a výcvik příslušníků a zaměstnanců IZS
Stažení
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2025 The Science for Population Protection

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Vydáváno pod licencí